Gastronomic Cargo erbjuder hemleverans till de flesta adresser i Sverige. Försäljningen riktar sig mot privatpersoner.

  

Så beställer du vin och matprodukter med hemleverans
  • Leta rätt på de produkter du vill beställa från de olika kategorierna i webbshoppen.
  • Klicka läs mer/köp och granska din produkt, klicka sedan lägg till i varukorgen.
  • Beställda produkter hamnar i varukorgen som du hittar högst upp till höger i webbshoppen. Där kan du alltid kolla vad du har lagt i din korg och göra din beställning.
  • När du är redo att göra din beställning, klicka på fortsätt till kassan, du uppmanas att logga in eller fylla i dina personliga uppgifter och skapa ett konto.
  • Välj leveranssätt, normal hemleverans kostnad är 120 kr. Om du beställer för 1500 kr eller mer så erbjuder vi altid fri frakt.
  • Välj betalningssätt, kortbetalning (Visa, Master Card eller American Express), banktransfer eller via Swish till vår distributionspartner Bon V Hemleveranser, Swish nummer 123 364 68 90. När vi mottagit din betalning expedieras din order. Normal leveranser är 3-12 dagar.

 

Vem kan beställa alkoholhaltiga drycker från Gastronomic Cargo?

Alla som fyllt 20 år eller äldre kan beställa från oss. Den som mottar beställningen måste alltid visa legitimation.

  

Kan ett företag beställa vin?

Enligt Svensk lag kan GC inte leverera alkohol till företag, det är endast privatpersoner som kan skapa konto på www.gastrocargo.se, däremot kan privatperson gör beställning till alternativ adress, som exempel företagets. Beställaren måste då vara mottagare vid leveransen.

  

Hur går det till när leveransen kommer?
  • Om de produkter som beställts finns i vårt lager levereras dessa inom 3-7 dagar. För varor som som inte finns i vårt lager utan som lagerförs av våra leverantörer, tar det normalt 5-12arbetsdagar.
  • Leveransen sker måndag-fredag 10:00-20:00.
  • Du kan själv välja lämplig veckodag genom att skicka ett meddelande (från meddelande rutan) till oss för du gör din betalning.
  • Du måste visa legitimation vid leverans.
  • Vår leverantör hör av sig i god tid före leveranstidpunkten.

  

Status på din beställning

Du kan närsomhelst kontakta oss och kolla din beställning, vår kundtjänst har öppet sju dagar i veckan, mellan 08:00-20:00.

  

Ej mottagna varor

Om du vid leveranstillfälle inte tar emot dina varor returneras din beställning och du debiteras frakten.

  

Säker betalning online

Vi tar emot betalning genom våra internationella betalningspartners som alla garanterar full säkerhet (AAA) vid kortbetalning.

  

Returer, ångerrätt och reklamation 

Som kund hos GC har du alltid 14 dagars öppet köp från det du mottagit varorna. Om något är fel på varan du köpt får du pengarna tillbaka eller ny produkt.

  

Frågor gällande leveranser

Har du frågor gällande hemleveranser, kontakta kundtjänst på kundtjanst@gastrocargo.se eller telefon 0725-007 112